Direct contact? Bel: 06 - 292 658 79

Home > Blog > 7 manieren om je blog erin te koppen

7 manieren om je blog erin te koppen

7  manieren om je blog erin te koppen

Het maken van een goede kop is een vak apart.  Hoe goed je blog ook is, zonder een aansprekende kop gaat niemand hem lezen. Besteed hier dus de nodige aandacht aan. Om je op weg te helpen geef ik je de volgende tips & tricks mee

1. Hou het kort en krachtig

Een goede kop bevat minder dan 60 karakters. Gebruik je meer, dan wordt de kop niet compleet getoond in de zoekresultaten, maar wordt afgebroken.

2. Lijstjes met nummers

Lezers zijn dol op lijstjes. Bovendien schijnt een zoekmachine er ook goed mee overweg te kunnen. De lijstjes kun je maken van: redenen, manieren, producten, tips & tricks, geheimen, ideeën, feiten, mythes, personen etc… Bij het nummeren kun je het beste uitgaan van een oneven getal of tiental: 20 is beter dan 22 maar 21 is nog pakkender.

3. Stel een vraag

Maak je lezers nieuwsgierig en begin met een vraag waarop ze altijd al het antwoord wilden weten. Goed gelezen koppen beginnen vaak met de woorden wie, wat, waar, waarom of hoe.

4. Let op je woorden

De meeste mensen lezen graag luchtige artikelen waar ze ook nog wat aan hebben. In je woordkeus kun je veel suggereren. Een kop met daarin woorden als slim, smart, snel, handig, rijk of nieuw worden doorgaans eerder gelezen dan koppen met woorden als moeizaam, verouderd, langzaam of armoedig.

5. Alliteraties en woordrijm

Een alliteratie zorgt al snel voor een vlot leesbare kop. Koppen die allitereren als “Toffe teksten, betere blogs” of een woordrijm als “bijzonder uitzonderlijke bizons” geven een lekker ritme waar lezers onbewust gevoelig voor zijn

6. Keywords, keywords, keywords

Als je je blog schrijft rondom een bepaald keyword, dan is het verstandig om dat in je kop op te nemen. Google zal je blog artikel dan beter vinden als je zoekt op het keyword.

7. Blijf origineel

Blijf je lezers verrassen. Hoe goed een bepaald truukje ook werd, het wordt irritant als je koppen er steeds hetzelfde uitzien. Blijf dus creatief en wissel af. Nu eens een lijstje, dan weer een vraag, een alliteratie of iets totaal anders. En daar was ie dan… de inkopper!