Direct contact? Bel: 06 - 292 658 79

Home > Blog > SEO is meer dan content

SEO is meer dan content

SEO is meer dan content

Het wordt voor bedrijven steeds lastiger om hoog te komen in de zoekresultaten van Google en andere zoekmachines. Content is King. Google doet veel moeite om ervoor te zorgen dat de meest relevante pagina’s het hoogst eindigen in hun zoekresultaten.

Dit betekent dat je je teksten niet zomaar moet volstoppen met zoektermen waarop je gevonden wilt worden. Als Google dit merkt, gaan alle alarmbellen af en eindig je juist onderaan. Zorg dat je de zoektermen met mate (2-3%) op een natuurlijke manier in je tekst verwerkt. Een goede SEO pagina, ziet er mooi uit en bevat een vlotte, leesbare tekst van 300-400 woorden. Maar je komt er niet met scherpe teksten alleen. Google let namelijk ook op heel andere dingen.

Slimme tips om je ranking te verhogen:

1. HTTPS sites first
Google hecht veel belang aan een veilig internet en heeft al enkele malen laten weten dat veilige en betrouwbare websites hiervoor beloond gaan worden. Een aspect waar ze zeker op letten is of u site een https:// site is. Dit betekent de gegevens encrypted over de lijn gaan zodat ze niet afgetapt kunnen worden. SSL beveiligde websites scoren hoger in de zoekresultaten. Ook klanten zien steeds meer het belang in van een veilige website!

2. Click Through Rate
Getoond worden in de zoekresultaten is mooi, maar waar het uiteindelijk om gaat is dat de gebruiker ook daadwerkelijk doorklikt naar je website. Let daarom goed op de titels en –beschrijvingen die je aan je pagina’s meegeeft. Zorg ervoor dat ze precies aansluiten bij de zoekopdracht én dat ze op de verschillende soorten devices goed uitkomen. De ruimte op een mobiel is veel kleiner dan op een laptop.

3. Rich Markup
Google wil meer zijn dan een zoekmachine, maar eerder een pro-actieve persoonlijke assistent worden. Met Rich Markup kun je Google daarmee op weg helpen door in de html van je website tags toe te voegen om aan te geven hoe de tekst geïnterpreteerd moet worden.

Een vorm van rich markup zijn de snippets die steeds vaker worden gebruikt. Hiermee kun je informatie toevoegen aan je pagina’s die getoond wordt in het zoekresultaat. Zo val je beter op tussen de andere zoekresultaten en trek je meer bezoekers naar je site. Er zijn verschillende snippets beschikbaar. Je kunt ze gebruiken afhankelijk van de content die je onder de aandacht wilt brengen. Enkele voorbeelden zijn:

  • Product: merknaam, prijs, voorraad, beoordelingen;
  • Video’s: extra informatie over duur, upload en datum publicatie;
  • Evenement: datum, omschrijving, prijs, beschikbare kaarten ed;
  • Algemeen: beoordeling in de vorm van aantal sterren die aan bepaald item zijn gegeven.